Grannfejden

Vilken helg det har varit. De senaste 4 dagarna/nätterna har nog varit de jobbigaste på många sätt. Det har varit hur mycket som helst på jobbet och när jag har kommit hem för att sova och vila ut så har min granne väckt mig med hennes sjungande/skrikande.

Lördag natt/söndag morgon somnade jag vid 8 tiden och vid 10.30 blir jag väckt av att grannen sjunger. Det var droppen för mig. Jag gick och knackade på... igen. Jag var där för några månader sen och pratade med henne men hon verkar inte fatta riktigt. Så jag gick dit igen och pratade med henne men hon verkar inte riiiktigt fatta nu heller.

Hon säger att hon jobbar med detta och hon måste sjunga upp. Jag hade förståelse i början men nu blir jag bara arg. Om hon måste sjunga upp för jobbet så kan hon göra det på jobbet. Hon tar ju jobbet hem och nånstans måste hon förstå att hon måste ta hänsyn till sina grannar. Eller så kan hon hyra lokal, mitt förslag var att hon kunde göra det nere i tvättstugan. Ja men då blir det konstigt om nån kommer ner för att tvätta säger hon. Men haaalllåååå... alla i detta hus har redan hört dig sjunga så vad är problemet?

Dessutom skiter jag fullständigt i det. Jag kommer inte hem kl 6 på morgonen och väcker henne...eller? Jag kommer inte hem och börjar sjunga och lyssna på musik ja you name it.

Nästa gång ska jag gå förbi hennes dörr och plinga på dörren och springa bort sen får vi se om hon tycker det är roligt. Eller lägga något som stinker i hennes brevlåda. Eller har ni läsare några bra förslag på vad jag ska göra för att ge igen? Kanske ringa Robert Aschberg kanske? hehehe







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0