112

Klockan 03.10 går jag ut från jobbet och är på väg till nattbussen hem. När jag går runt hörnet hör jag två killar ropa något och när jag närmar mig så ser jag två andra killar. Jag känner på mig att något otrevligt kommer att hända.


Jag har bråttom till bussen för jag vill gärna inte missa den för jag vill hem och sova.


Precis då jag ska gå över gatan springer de här två killarna som jag hörde först och hoppar på de andra killarna. Jag hör "pang pang" och så ligger en kille ner på marken.


F*n hände tänkte jag... blev någon skjuten?


Som tur var så hörde jag fel. Han blev inte skjuten men fick en riktig smäll. Jag ringer till polisen och de är på väg. Samtidigt har jag bråttom till bussen. Vill verkligen hem till min säng.


Jag hann inte riktigt se hur det hela slutade men jag såg att det fanns andra killar där som försökte stoppa bråket. Så jag hoppas att killen som låg ner mår bra.


Vilka idioter det finns där ute som måste lösa eller skapa problem med våld



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0