Alla Hjärtans dag

Jag hör från många håll att folk mer eller mindre är less på alla hjärtans dag då det är så överreklamerat, ändå så är det folk som frågar mig hur jag ska fira alla hjärtans dag.

När jag var i USA under alla hjärtans dag för fyra år sen undrade jag vart f*n jag hade hamnat. Reklam överallt och alla köpte presenter till alla, om någon inte fick nått så var det besvikelse. Då jag personligen är emot alla hjärtans dag hamnade jag ändå där i skiten. Köpte godis till några personer så att skulle känna sig omtyckta. Jag undrar varför man ska ha just en "speciell" dag att visa sin kärlek? Vad hände de andra dagarna om året?


Mer och mer börjar vi här i Sverige att ta över saker och ting från USA. Alla hjärtans dag, Halloween etc... vad är nästa grej? Ska vi fira alla presidenters (statsministrars) födelsedagar med rea och ledigheter som de gör i USA?


Så hur ska jag "fira" alla hjärtans dag?

Jo, jag ska fira det med några vänner tillsammans med Tacos, Melodifestivalen och massa snacks =)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0